måndag 15 februari 2010

Engelbrektsloppet

I strålande sol och ca 7 minusgrader var det dags för start i Engelbrektsloppet. Jag stod väldigt långt bak i ledet och fick som synes inte ens plats att lägga ner skidorna.... Jag har inte tid att berätta någon lång version nu innan jobbet, får ta det sen. Jag är hursomhelst pigg idag och hade kunnat åka fortare... Det enda som inte känns bra är hälarna (se otrevlig bild nedan)
Tiden 6:15:05 blir nog inget som går att seeda på till Vasaloppet, men jag är glad att jag tog mig runt med smärta i nacken och i hälarna. Jag ser det som bra träning inför Vasaloppet.

Puls: medel 154, max 174
kalorier: 3710




















vänsterhälen såg ut såhär när jag kom hem....

1 kommentar:

Anki sa...

Vad skoj med Engelbrektsloppet, perfekt träning inför Vasaloppet ju..:)