fredag 3 oktober 2008

Lycklig!

Igår kväll var det dags för den tredje klassen i crawl-kursen. Det ingår även bröstsim samt "crawl-ryggsim" i kursen. Jag tycker att det är sååå roligt!!! Det är så kul att lära sig nya saker! Innan kursen igår var jag till deras simshop och köpte en badmössa samt simglasögon. Herregud vilken skillnad det blev! Glasögonen gjorde att man kunde koncentrera sig på att simma ordentligt istället för att man knappt såg något och det sved i ögonen.

När klassen var slut pratade jag lite med läraren och sa att jag inte hinner andas när jag försöker crawla. Jodå tyckte hon, du ska inte andas in så mycket… men jag andas ut allt vad jag har när jag är under vattnet så jag har ingen luft kvar när jag ska andas…. (jag hade missuppfattat vad den andra läraren sa förra gången….) När jag testade att bara andas ut en del och sedan andas in lite gick det hur bra som helst att crawla 20 meter sen kom jag att tänka på att jag crawlade och att det bara flöt så då gick det åt helsicke…men gud vilka härliga 20 meter!!! Sen stängde badhuset så jag var tvungen att gå upp. Nu längtar jag till nästa gång som är på måndag. Nu känns det som att jag komemr lära mig crawla!! (var lite tveksam de första 2 gångerna…)

Imorse var jag pigg, gick upp kl 6 och stack ut och sprang en runda på 6,12 km innan jobbet. Det blev invigning av reflexvästen och fingervantar för denna säsong, fast vantarna åkte av efter halva sträckan…

Ha en härlig helg!!!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jag borde verkligen anmäla mig till nån sån där kurs! Det skulle vara så kul att kunna crawla! Chanserna att jag skulle ta mig tid att åka och simma skulle nog öka dramatiskt då.. :)

TheLoonyNail sa...

andréa: Ja gör det!! Det är superkul!

Anonym sa...

Jag gillar den lilla värld man skapar runt sig själv när man crawlar, inte många sinnes intryck mer en just ljudet och känslan av sin egen andning, ja nästan meditativt. Så fort du inte behöver tänka på tekniken kommer du först vad jag menar, lycka till.