tisdag 25 november 2008

Vinterjogg

I morse segade jag mig upp ur sängen 06.20. Var tvungen att slå på datorn och läsa lite träningsbloggar för att få inspiration till att bege mig ut på en runda. Klädde på mig några lager kläder, åt lite yoghurt samtidigt som jag bläddrade i lite bloggar… sen tog jag mig iväg!

Åh vad härligt det var att springa i snön!! Jag ångrade mig inte en sekund att jag gav mig ut på en lite löprunda! Tiden brydde jag mig inte så mycket om, var mest glad att jag slutligen tagit mig ut på en morgonrunda. Det blev 6,2 km på ca 34 minuter. Jag hann inte springa längre, jobbet väntade. Nu känner jag mig nöjd med mig själv!!! Det ska bli fler morgonrundor!

Nu när det är snö blir jag väldans sugen på att köpa längdskidor, ska ju åka upp till Åre i januari och åka längd och i februari är ju Tjejvasan. Vore ju bra med lite träning innan dess… Men nu verkar det ju som att snön ska regna bort på torsdag….jag hade ju tänkt köpa skidor och åka i helgen, men jag får nog hålla mig till tåls lite till. Jag tror ändå inte att de har gjort något skidspår ännu.

Mitt upplägg denna vecka:
måndag: Crawlkurs
tisdag: Morgonjogg 6,2 km, station/medel på kvällen
onsdag: vila
torsdag: Crawlkurs
fredag: Styrketräning på em
lördag: simma på em alt. löpning 10 km, fest på kvällen
söndag: vila/bakis? Promenad?

Inga kommentarer: