tisdag 20 januari 2009

Back from Åre!

Nu har jag kommit hem från Ski-campet. Det var otroligt roligt. Jag trodde inte att det kunde vara så kul att åka längdskidor! Jag åkte även utför en dag, Sofy var skidlärare och jag fick några ovärderliga tips, tex att det är jag som ska bestämma över svängen och INTE tvärtom. Samt att man skulle kämpa för sin sväng…mm.


Skidskola med Sofy

I längdspåret gick armbandet till min Garmin 405 sönder vid en rejäl vurpa i en nerförsbacke. För hög fart och för lite kontroll samt ett skidspår där ena spåret spårade ur…lätt att följa efter med ena skidan och ramla…

Låååånga skidor..

Det var riktigt lyxigt att bo i stugan eftersom Mela hade gjort ett matschema med vad vi skulle äta och vem som skulle laga maten. När man kom hem från backen eller spåret stod maten på bordet! Samt att vi hade bars och återhämtningsdrycker att ta av om man behövde efter ett pass.

God mat i stugan

Nu när jag kommit hem ångrar jag lite att jag inte åkte ett sista längdpass på söndagsmorgonen, man måste ju passa på när man är där uppe…men äsch jag har ju åkt mer längd än någonsin förut så jag är nöjd.

Hela gänget (Sara bakom kameran)

Nu är jag tillbaka i vardagen igen och i morse var jag och simmade med motionsgruppen. Det gick bra, tur att jag hade tagit med mig en Gainomax till jobbet som mellis för jag var rejält trött och hungrig efteråt. Mycket benspark blev det idag. Förra veckan var vi bara 2 pers på morgonträningen men idag var det kanske 7-8 st som simmade.
Jag måste ta tag i löpträningen igen. Det är ju nu som man måste bygga grundträningen inför maran…. Så ikväll kanske det blir en liten tur, om jag orkar/vill/hinner.

Inga kommentarer: