söndag 24 januari 2010

Tiden flyger

Min semestervecka i Lofsdalen gick fort förbi. 4 dagar med längdåknining och 2 dagar med utförsåkning blev det. Längdåkningen gick inte vidare bra, främst på grund av dåliga spår, dålig tejpvalla och kanske dålig vilja. På grund av detta blev det inte lika många mil i spåren som jag trodde innan, men jag är nöjd ändå. I fredags efter förmiddagsturen fick jag tummen ur och skippade tejpvallan, köpte mig en burkvalla och en kloss och gick in i vallaboden...


















Första försöket med "riktig" valla

Nu hade jag plötsligt lite glid under skidorna!!! Fästet var fortfarande dåligt, men det gjorde inget, kändes som att jag flög fram jämfört med innan :)


















"Spåren" dag 2...

Nöjd med semestern eftersom jag känner mig utvilad och laddad inför en krävande vår, både jobb-  tränings- och tävlingsmässigt.


















Utsikt från toppen ner över Lofssjön

1 kommentar:

Erika sa...

Fjällsemester stärker en inifrån och ut :)