tisdag 29 juli 2008

6 H i Hallsberg

I lördags var det så dags för 6 H i Hallsberg. Jag och pojkvännen tog bilen till Hallsberg på förmiddagen, efter en dryg timme var vi framme. Där haltade de tävlande i 6 D (dagar) omkring på 400 meters banan, det såg inte ut som en idrottstävling direkt, men de hade ju kämpat i 6 dygn så det är inte konstigt man haltar...några gjorde dock lite hopp och skutt på slutet för publikens skull :)

24 H loppet avslutades samtidigt, där hade bla Puma varit med och innan hon sprang ett sista varv gav hon rådet att dricka mycket eftersom hela banan badade i sol...


Lite spänd innan det drar igång

Lite efter 12 drog det hela igång, jag tog det väldigt lugnt eftersom det var så attans varmt. Några skulle springa 1 H loppet som startade samtidigt så vissa sprang på som attan. Jag drack en mugg med antingen vatten eller sportdryck efter varje varv, varje varv var 1 280 meter, samt åt en saltlakritsgodis eller lite chips. Jag lyssnade på soundtracket till Kill Bill och joggade på men hade ingen brådska.

Mums med sportdryck....

Jag höll inte helt koll på hur många varv jag sprungit men efter ett par timmar fick jag syn på en lista och kunde räkna ut hur många varv jag hade joggat runt. Jag gick ett varv tillsammans med pojkvännen (som satt och hejjade i en solstol i skuggan) samt började gå längre och längre vid varje "vätskepaus" jag hade inte lust att ta ut mig totalt eftersom det var så varmt, jag vill ju kunna träna resten av sommaren åxå!!! Jag lade mig i gräset med benen i högläge nån minut åxå eftersom det kändes som att allt blod var nedanför knäna...

jag till vänster

Till slut hade jag äntligen sprungit en mara!! Efter det blev det 2 varv till så totalt ca 4,5 mil, dvs 35 varv. Jag är nöjd med min prestation trots att jag inte nådde mitt mål som var 5 mil, men jag skyller på värmen.


Efter en skön dusch i omklädningsrummet, sen blev det hamburgare på Max i Örebro
Summasummarum: Det var en rolig upplevelse som jag kan tänka mig att göra igen. Dock tycker jag det var roligare att springa marathon eftersom det var mycket mer folk som hejjade och det hände saker hela tiden...men jag blir inte förvånad om jag står på startlinjen nästa år igen :)

6 kommentarer:

Susanna sa...

Oj vad duktigt! Måste varit svårt att få ihop den sträckan i värmen, och dessutom på en bana som var allt annat än varierande... Jag är väldigt imponerad :)

Felicitas sa...

Härligt jobbat tuffing!! Värmen tar verkligen knäcken, förståndigt att du sprang med hjärnan.. ;)

Löpning & Livet sa...

Imponerande att du tog dig såpass långt trots värmen!

Puma sa...

hej hej, bra sprunget!! jag har en bra bild på dig - till vilken adress ska jag skicka den? (om du vill ha den dvs...) :-)

TheLoonyNail sa...

ALla: Tack!! :)

Puma: malinejansson@hotmail.com
blir bra, tack på förhand!!

Sofy sa...

Duktig du är!!!