fredag 8 augusti 2008

Ett träningspass jag VERKLIGEN ångrar

Igår morse var jag uppe med tuppen kl 6 för att simma, sen var jag på jobbet hela dagen. Min pojkvän slutar jobbet kl 20.25 och vi har bestämt att jag ska hämta honom med bilen och vi ska åka direkt till Spåret för att springa 6,25 km. Lite före 21 sticker vi iväg, han drar på ganska fort och jag blir illamående efter varje backe på slutet men försöker hänga på ändå. Jag hade inget tryck i benen idag och jag blev lite sur att han orkade springa snabbare än mig...men surare skulle jag bli....

21.40 Nere vid bilen stretchar vi lite, sen ser vi att bilen brevid har fått alla rutorna krossade....aj aj tråkigt tänkte vi. När pojkvännen går runt på passagerarsidan ser han att den rutan är krossad. Sjävklart har de tagit allt som vi hade i bilen, bådas mobiler, bådas hemnycklar, hans plånbok med visa-kort, hans älsklings Nike-tröja (som jag tog med för att han hade glömt den hos mig...) hans ryggsäck m.m.m.m.m. Fasen vad föbannad jag blev. Inga telefoner och inga nycklar. Vi lånade en mobil från en kille som gick förbi för att ringa polisen, de bestämde sig för att inte åka ut på detta, efter ett tag bröts samtalet...så jag tror jag måste göra en ny polisanmälan. Sen tar vi bilen hem till mig och blir insläppta i trapphuset, samt lånar mobil för att ringa låssmed. Han säger att det kostar 1 300 kr kontant för att han ska komma på jour....jag får panik, behöver jag säga att vi inte hade 1300 kontant. Vi hade ingenting...
Vi plingar på hos kvartersvärden som bor i mitt hus, han visar sig känna låssmeden som då går med på att fakturera senare. (Hur fasen kan de tro att man har en massa kontanter när man inte ens kommer in hemma samt blivit bestulen,...) Efter mycket om och men kommer låssmeden kanske är klockan 22.30 nu. Han byter kolven och jag får 3 nya nycklar (eftersom de har våra mobiler så kan de kanske se vart vi bor (går ju att se på Eniro...) så vi ville byta lås). Han har kontaktat en annan firma som är ansvarig i det hus där min pojkvän bor, säger att vi ska åka dit och vänta. Efter 1,5 timme har ingen kommit. Kl 23.45 plingar vi på hos ordföranden i föreningen som lyckligtvis är vaken och vi får låna hennes hemtelefon. Vi ringer securitas, som ska ringa låssmed...bla bla i alla fall vid 00.45 har SAMMA låssmed bytt lås hos min pojkvän, fattar inte att han inte kunde göra det från borjan, men men.

Vad handikappad och beroende av andra man blir när ens nycklar och mobiler är stulna!!!! Sen att det hinner bli sent på natten gör ju inte saken lättare. Jag hade mina genomsvettiga springkläder på mig till låssmeden kom in hos mig, frös som satan.
Efter en tallrik fil samt en dusch, kom vi i säng vi 3 tiden. Pojkvännen börjar jobba kl 7.15 och tog bussen kl 6.10 nyss (hoppas han kom med, jag skramlade ihop 18 här hemma det kostar 20, han brukar betala via mobilen....han fick även en rikskupong att föröka växla med) herregud, han kände sig som en tiggare.

Det blev en dyr löprunda, jag hoppas man får tillbaka på försäkringen....ska ringa dit idag. Samt fixa ny ruta i bilen. Som tur är har jag ett garage den kan stå i :)

Detta kom inte så lägligt eftersom vi åker till NY om mindre än 2 veckor, inget kul om reskassan går till detta istället.

Svamligt inlägg, men jag är sur och har en sprängande huvudvärk samt inte sovit något.....börjar jobba kl 8 -12.30 men jag kanske ringer och tar komptid idag så jag hinner fixa alla grejer......


FAN!

Ps. lämna inga värdesaker i bilen.....

5 kommentarer:

Felicitas sa...

Nej, men fy fasen vad ruttet. Man blir så less och ledsen på hela mänskligheten när man läser om sånt här. Tråkigt och frustrerande. Hoppas att det åtminstone löser sig med försäkringsbolaget!
Kram!

Löpning & Livet sa...

Nä usch vad hemskt! Man blir så arg! Hoppas att allt löser sig och att inte alla new york pengarna går åt pga av nån/några värdelösa idioter!

Sofy sa...

USCH! Sånt där känns ju som en mardröm som aldrig har ett slut! Jag hoppas verkligen att det blir lätt med försäkringsbolaget nu, ibland går sånt här jättebra och ibland tar det tid. Huvva, nä, fy vad ruttet, trist och värdelöst. Phu. Kram

TheLoonyNail sa...

Ja det var riktigt trist!! För min del löste det sig bra med fösäkringsbolaget, fick tom ersättningen redan veckan efter att det hände!!!...men pojkvännens försäkkringsbolag ersätter inte låsbyten (Folksam) så det kostar honom ca 4000 kr...och han har inte fått några pengar för andra grejjer än...

Puma sa...

fy fasen var surt!!!!