onsdag 5 maj 2010

Monte Gordo

I lördags kom jag då hem från Portugal efter en underbar vecka. Berättar lite kortfattat om veckan:

Jag bodde på 13:e våningen tillsammans med Anna som också hade vunnit sin resa via Nike. Det funkade superbra att bo med henne vi var lika slarviga båda två...
Solen började skina direkt på söndagen som var första heldagen sedan höll den sig framme varje dag och det var ca 25-30 grader hela tiden :) havet var underbart med roliga vågor att hoppa i, vilket jag gillar :)

Min träning under veckan:
Löpning: 10 gånger totalt 81,5 km
Danspass: 1 gång
Box: 1 gång
Crossfit: 1 gång
Funktionell träning med bollar: 1 gång
Yoga: 1 gång
Styrketräning: 1 gång
Cirkelfys: 1 gång









Core: 1 gång

Sedan spelades det lite beachvolleyboll också.

Det bjöds även på  slappande på stranden, god svärdfisk till lunch, många skratt med nya vänner, intressanta föreläsningar, god mat, efterrättsbuffé, supergoda apelsiner, tävlingar. Bucklan i inlägget nedan vann jag efter "pricka tiden" tävlingen där man skulle gissa sin tid på 5,25 km på varierat underlag, jag gissade på 30:21 och kom i mål på 30:20...hyffsat bra :)
målgång på stranden

Vinstpotten var på 70 euro, dessa omsattes snabbt till drinkar samt ett par långa tights från Craft.

testar mina nya brallor

Jag är otroligt nöjd med resan och vill gärna åka dit igen!! Ska börja spara pengar direkt!

4 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Så roligt att läsa om din resa och se alla bilder!!! Var ju själv där för några månader sen och längtar tillbaka MASSOR!!!! På det igen nästa år :)

Johanna sa...

Åh... låter (och ser) FANTASTISKT ut! Nu vill jag OCKSÅ åka nästa år!!

Katten sa...

Sitter o undrar hur man bär sig åt för att vinna en sån resa :) Såg härligt ut.

Annika sa...

Låter verkligen helt underbart" :)