torsdag 27 maj 2010

Sista långpasset

I går kväll fick jag till det längsta långpasset hittills den här säsongen. Jag har varit lite dålig på det i år och det märktes igår… Jag fick ihop 28,7 km i alla fall, men det var på stapplande ben jag kom hem och jag var helt slut.

Jag tror jag skulle ha behövt haft med mig något att äta på under passet, jag hade mitt Perfekta vätskebälte med en flaska sportdryck och resten vatten men det räckte inte. Blev lite luddig i huvudet vid 23-34 km. Jag bestämde mig för att stanna vid en liten Ica och köpa kexchoklad (turligt nog hade jag tagit med en tjuga), jag spurtade på fram till Ica eftersom jag var väldans sugen på kexchokladen….. Skulle vilja se min besvikna min när jag kommer ”spurtandes” fram och det är stängt!!! Men min kexchoklad som jag fantiserat om i flera km då!! !! Den lilla energi jag hade kvar försvann!!!!

Som tur är finns det en liten kiosk som säljer hamburgare i närheten, de hade även kexchoklad, annars hade jag brutit ihop! Satte mig på en bänk för att äta upp den, fick lite konstiga blickar av förbipasserande. Sen orkade jag springa den sista kilometern hem.

Var helt slut när jag kom hem, svepte en Gainomax och somnade en sväng efter att jag duschat, frös, var tvungen att äta så jag masade mig upp för att fixa lite gröt.

Jag tror att jag hade druckit för lite vatten under dagen, speciellt eftersom jag var på massage på förmiddagen.

Jag hoppas att det inte var för nära inpå Stockholm maraton…. Nu ska jag mestadels vila, springa några lättare pass, äta en massa mat, kanske köra lite yoga innan det smäller nästa lördag!


Ungefär såhär könde jag mig efteråt...

2 kommentarer:

Johanna sa...

Wow, bra jobbat! Jag ska hålla tummarna för dig på lördag :)

Annika sa...

Oj, vilken uppladdning! Skönt att veta att du gick i mål och att det gick så bra! Imponerande, grattis! :)