lördag 12 april 2008

Shopping

Jag fick ont i höften igen i tordags när jag sprang. aj aj. Men jag har läst lite på jogg.se och jag tror jag måste stretcha utsida höft bättre, så idag efter spinningen har jag stretchat riktigt ordentligt!!

Tidigare idag var jag på stan en sväng, vilket resulterade i ett par nya springskor!! Samma modell som jag har fast årets modell. Asics empire gel II, jag tog en halv storlek större än förut eftersom mina fötter lätt domnar av.... det ska bli kul att testa dem!

4 kommentarer:

Sofy sa...

Kul med nya skor!!!

Akta höften nu...kanske en extra vilodag, lite stretchövningar och mjuka upp? Ingen stor skada nu!!!

TheLoonyNail sa...

Sofy: ja det ska bli kul att springa i dem!!

Jag har inte sprungit så mycket i veckan för att skona höften, samt stretchat så det känns faktiskt bättre!!! :) Vill ju absolut inte bli skadad innan bootcamp eller marathon!!

Anonym sa...

Nya skor gillar vi! Jag investerade dock i ett par vardagsskor... men vill ha nya träningsskor också. Såklart =)!

Puma sa...

hallå, vet inte om du har samma höftont som jag hade för något år sedan men ett tips jag fått nu i efterhand är att stretcha ut rumpmuskeln... låter knäppt men det funkade på tjejen som gav mig tipset...