lördag 29 mars 2008

5 km

På förmiddagen har jag varit i spåret och sprungit 5 km. Vill ju klara 5 km under 25 minuter på Vårruset senare i vår. Idag sprang jag på 26.40 minuter. Attans. Men på Vårruset springer man ju på asfalt och jag tror inte att det är så mycket backar så som det är i spåret, så jag kanske klarar det då... :)
Jag var duktigt trött efter 5 kilometer i alla fall, jobbigare att försöka springa snabbt än att springa långpass!!! Imorgon är det 22,5 km som gäller. Jag har köpt en powergel som jag ska ha med mig, har aldrig testat det förut. Har även köpt ett vätskebälte som ska bli kul att testa. Nu ska jag skutta in i duschen sen iväg för att jobba lite på jobbet, jag ligger lite efter... tack å hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kalasbra blogg... tycker jag =)!

Puma sa...

håller med om att kort och snabbt är jobbigare än långpass!!