måndag 26 maj 2008

5 dagar kvar...

Förra veckan köpte jag ett par nya tights, korta, som jag tänkte ha på maran. Igår skulle jag springa ett lite kortare pass och då ville jag testspringa de nya tightsen. Tur var väl att jag gjorde det, tightsen åker upp lite när man springer och kanten hamnar just där låren är som bredast och det skaver lite….fan. Jag blir tvungen att springa i mina capritights, jag kommer avlida av värmeslag men hellre det än att avlida av skavsår på insidan av låren.

Jag trodde jag skulle krevera igår när jag sprang vid 15-tiden, fy tusan vad varmt det var, hoppas att det blir lite svalare på lördag, eller åtminstone lite moln. Det är ju så mycket jobbigare i gassande sol, hade nästan glömt bort det…. var ju ett tag sedan man sprang mitt på dagen en varm dag.

Ikväll ska jag försöka hitta en bra t-tröja att springa i samt ladda min Ipod med bra musik och kanske en ny ljudbok, om jag hittar någon… några tips??

igår blev Jag lite nervös när jag såg reklam för maran på tv4. Shit, kommer jag klara detta?

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Det är nog ett klokt val att ta de längre tightsen.. Jag har ett par superkorta och även fast det är när det är som varmast man vill ha dom är det även då jag får som mest skavsår. Inte kul att ha skavsår när man ska springa 4 mil! Och du, klart du klarar det!! :D

Susanna sa...

Du kommer att klara det galant!!!

Jag lyssnar förtillfället på Camilla Läckbergs deckare. De är lite mer inriktade på relationer och att lista ut, än mord och blod, vilket jag gillar. Finns på piratebay, "Isprinsessan" är bok ett i serien.

Lycka till på lördag!

Anonym sa...

Lyssnade på Magdalena Graafs bok och den var riktigt bra att ha när jag skulle motionera. Ville inte gå hem haha.

Lycka till på maran!

Jenny sa...

Lycka till på lördag!

Puma sa...

väderleksrapporterna säger högsommarvärme till helgen. :-( och jag vill också ha en ljudbok men hittar inte jens lapidus "aldrig fucka upp" på mina fusksiter... :-( hittade du någon tröja? jag tänkte kolla cykeltröja i veckan... du förresten, du slutar väl inte blogga efter maran????

TheLoonyNail sa...

alla: tack! Va snälla ni är!!

Puma: den kanske inte har kommit som ljudbok ännu??

hittade en rosa craft-tröja, men den är lite liten kanske, vet inte, men det fanns bara en så jag köpte den ändå...tyvärr inga fickor mm som du ville ha.

Nä, jag tror inte att jag slutar blogga efter maran :)