tisdag 13 maj 2008

Funderingar

Saker jag funderar på som distraherar mig från att jobba:

* Ska jag ha vätskebälte på maran eller räcker vätskestationerna?? Man kanske vill ha mobiltelefon eller någon energigel, druvsocker eller något annat med sig…hmm

*Vad ska jag springa i för kläder??!?

* Ska jag lyssna på ljudbok, musik eller ingenting??

* Ska jag duscha där i omklädningsrummet?? Eller åka hem svettig?? Eller kanske höra om nån kompis som bor i närheten är hemma då???

Många frågor blir det. Ikväll ska jag ut på en powerwalk, jag sitter och funderar på om jag ska springa i stället….men kanske jag blir dålig igen då….tankarna virvlar omkring. Det känns som att allt jag kan tänka på är maran. Har jag blivit hjärntvättad??

3 kommentarer:

Sofy sa...

ha, ha,,, sådär var jag också!

*Jag sprang utan vätskebälte (hade inget och ekonomin var skral så den blev ganska enkel)Dessutom, var jag ju inte van att göra det och visste inte hur det skulle kunna påverka löpkänslan. Upplevde att vattenstationerna räckte got och väl, men drack ockå nästan fyra muggar på varje station. VIKTIGT!

*Hade ingen gel eller energi med mig. Had ekunnat varit bra sista milen, men jag är rädd att om jag hade haft hade jag ändå tagit den för tidigt. Åt av allt som serverades (banan, skumgodis, delad energibar, dextrosol, saltgurka!!! ( som jag normalt inte äter!) och det ganska rejält.

*Sprang i korta löpartights/cykelbyxor och t-shirt i funktionsmaterial ( vilel inte ha linne och bränna axlarna, sen trodde jag att halvtight t-shirt skulle vara bra så jag inte skulle få skavsår under armarna ( lyckat!)
Förstärkta löparsockor av kort modell. Inhandlade löparkittet från craft typ två dagar innan tävlingsdagen.

*Mobil, nycklar etc. Hm, jag minns inte!!! Tror att jag la dem i den där påsen som man kunde lägga överdragslkläder i och lämna in. hade de i alla fall inte på mig. Verkar smidigt eftersom det inte fastande nåt strul i minnet!

*Hade med mig en ipod nano. Den var avstängd i alla fyra timmar och blev utsatt för duschning, att jag hällde vatten över mig och massa svett. Men den överlevde. Förmodligen för att den varit avstängd hela tiden. Men den var BLÖT! Nåt att tänka på är att du skommer springa genom duschar, krama ur vattensvampar över dig osv, kanske inte så bra ihop med elktronik. Tyckte inte heller att jag behövde den men var ändå van att sprnga till musik. Folkfesten hjälper massor!

*Duschade hemma. Tog bara på mig ny t-shirt ( den man fick när man kom i mål) och överdragskläder och åt av goodiebagen man fick vid målet. For sen hem, tyckte det var väldigt skönt att landa hemma.

(På kvällen var vi ute och åt på Texas longhorn men jag var på väg att somna mitt i maten...ha, ha...)

Kanske hjälpt lite!?
Hoppas!

TheLoonyNail sa...

TACK!!! Det hjälper massor!!

Puma sa...

jag undrar lite samma sak så bra med lite svar!