torsdag 15 maj 2008

ca 13-14 km!!!

Idag hade jag bestämt att jag skulle springa med Friskis & Svettis, har man väl tagit sig dit så är det bara att springa på... men när jag kom hem från jobbet var jag inte alls sugen på att springa.

Det känns som att jag försöker motarbeta mig själv, när jag cyklade hem från jobbet svängde jag in på Ica och köpte keso, 2 bananer och en powerbar. Jag skulle inte hinna äta innan jag skulle springa så jag skulle äta detta innan passet. 100 meter från Ica ligger en lite "hamburgerkiosk" med stans godaste hamburgare och en liten bit efter den ligger stans godaste pizzeria.

När jag kände doften blev jag, istället för att äta keso och powerbar och sedan springa, sugen på att köpa en pizza och bara sitta hemma i soffan och dega hela kvällen, jag har blivit helt förslappad av att inte träna på 1,5 vecka....jag saktade in och stannade nästan med cykeln utanför pizzerian men sen ångrade jag mig och cyklade snabbt hem. Jag åt keso/banan/kanel och powerbaren, bytte om till spring kläder!! :)
Jag kom iväg och sprang 2 km till spåret där friskisgänget var samlat, jag valde att springa med intensiv-gruppen och vi sprang lite backar samt lite "lyktstolpar" (varannan snabb, varannan lugnt) och lite fria farter i ca 1 timme, sen sprang jag de 2 km hem igen!!

Det blev allt som allt ca 13-14 km och en sååå skön känsla, hur kunde jag ens tänka tanken på pizza och soffan i stället för detta?? Detta är ju så mycket skönare!!

Glad!

3 kommentarer:

Puma sa...

det känns alltid bättre efteråt - då kan man inte förstå hur man velat ha pizza/choklad/vad det nu kan vara. men så står man där snart igen och är ändå sugen på något annat än träning/nyttig mat... tänk att det alltid ska vara likadant.

bra sprunget förresten!!!!

Löpning & Livet sa...

Bra gjort! Skönt att du kommit igång med löpningen igen! Och man kan ju faktiskt ta båda delarna om man vil; först srpinga, sen pizza. Kanske inte varje dag, men ibland :D

Felicitas sa...

Det är verkligen tufft att komma tillbaks efter ett uppehåll. Helt klart!!
Jag tycker att du ska få en guldstjärna! :D