tisdag 20 maj 2008

Vårruset

Ikväll var det dax för Vårruset. Jag hade sagt på jobbet att jag ville under 25 minuter, men jag var osäker på om jag skulle klara det. Jag hade fortfarande träningsvärk i låren från halvmaran i söndags, ont i en fot samt att jag sov dåligt i natt...ja ursäkterna innan var många ;)

Jag och en jobbarkompis ställde oss ganska långt fram, när startskottet gick sprang alla iväg som galningar...jag åxå. Jag var lite dåligt uppvärmd efter bara lite gympaövningar men det kändes bra. hade musik med hög volym på i lurarna. Kollade på klockan pulsen var uppe på 93-94% efter ca 500 meter shit jag vet att jag inte orkar 5 km på den pulsnivån, samma sak efter ca 2-3 km. Efter det blev jag trött, jag hade sprungit för snabbt ibörjan, i stället för att springa om folk blev jag omsprungen. Alla möjliga negativa tankar hann jag tänka, hur fan ska jag orka ett marathon om jag inte orkar detta m.m.

Jag försökte ta det lite lugnare och andas djupt, fick ner pulsen till 91 %. Den sista km började jag springa om folk igen :) jag kände att jag hade krafter kvar i benen även om hjärtat pumpade som tusan. Jag hade inte helt koll hur långt det var kvar, annars hade jag nog kunnat trycka på ännu lite mer sista kilometern.

Jag gick i mål på 24.12. Jag är nöjd, men ändå lite missnöjd över att jag blev trött på mitten och sackade lite...det känns som att jag inte vågar pusha mig fullt ut. Men jag klarade min målsättning i alla fall!!! Detta var mitt första Vårrus, nästa år ska jag vara snabbare!

2 kommentarer:

Felicitas sa...

Härligt sprunget, grattis till en bra tid!!

Löpning & Livet sa...

Under 25 är ju skitbra ju!! :D Grattis!